Kategoria menu:Przedmiot działalności i kompetencje
Zasady funkcjonowania jednostki
Treść informacji
Kompetencje Zarządu Dróg Powiatowych określa art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych.
Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku administruje siecią dróg o łącznej długości 706,5 km, w ciągach których znajduje się 313 obiektów mostowych oraz 2098przepustów. Drogi te położone są na terenie trzynastu gmin powiatu kłodzkiego: Gmina Miejska Kłodzko, Gmina Wiejska Kłodzko, Gmina Polanica Zdrój, Gmina Szczytna, Gmina Duszniki Zdrój, Gmina Lewin Kłodzki, Gmina Bystrzyca Kłodzka, Gmina Lądek Zdrój, Gmina Stronie Śląskie, Gmina Międzylesie, Gmina Miejska Nowa Ruda, Gmina Wiejska Nowa Ruda, Gmina Radków.
Główne zadania jednostki
Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku jako jednostka organizacyjna Powiatu Kłodzkiego ma za celu zapewnienie określonego poziomu obsługi użytkowników dróg poprzez działania techniczno – administracyjne i prawne związane z organizacją i wykonywaniem robót budowlanych oraz bieżącą konserwacją elementów infrastruktury drogowej, zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zachowania założonego okresu użytkowania i odporności nawierzchni dróg i obiektów inżynierskich, a także estetyki dróg.
Głównymi zadaniami Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku są: zlecanie robót utrzymaniowych dróg, w tym inwestycji, remontów, usług bieżącego oraz zimowego utrzymanie dróg. W dalszej kolejności nadzorowanie prawidłowości ich wykonania – planowanie robót, przygotowanie dokumentacji technicznej, zawieranie umów, nadzór i odbiory robót.
Ponadto Zarząd Dróg Powiatowych zajmuje się wydawaniem zezwoleń oraz decyzji administracyjnych, w tym na: zajęcie pasa drogowego i budowę zjazdów, umieszczanie urządzeń obcych w pasie drogowym oraz wycinkę drzew i krzewów.
Szczegółowy zakres obowiązków kierownictwa i poszczególnych komórek organizacyjnych określa Regulamin Organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych.